Sanepid ostrzega przed kalendarzem adwentowym. Wykryto skażenie

GIS ostrzega przed wycofaną partią masła do ciała Yepoda z kalendarza adwentowego. Wykryto skażenie, które może zagrażać zdrowiu.

Arkadiusz Stando
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Sanepid ostrzega przed kalendarzem adwentowym. Wykryto skażenie

Główny Inspektorat Sanitarny wydał ostrzeżenie dotyczące partii masła do ciała marki Yepoda. W produkcie stwierdzono obecność bakterii, a urząd wskazuje, że może to stanowić zagrożenie dla zdrowia. Informacja dotyczy konkretnej partii kosmetyku sprzedawanego jako element kalendarza adwentowego.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zawiadomienie do GIS wpłynęło przez system Safety Gate, który służy do szybkiego ostrzegania o niebezpiecznych produktach nieżywnościowych. Z powodu "niewłaściwej jakości mikrobiologicznej" wskazana partia została wycofana z obrotu, co ma ograniczyć ryzyko dla konsumentów.

Szczegóły produktu i identyfikacja

Wycofanie obejmuje Yepoda Kalendarz adwentowy – Masło do ciała – Dzień 8, w wersji opisanej jako Yepoda - The Cocoa Cloud (Limited Advent Calendar Edition) Body butter. GIS podaje numer partii SR335 oraz kod kreskowy 8721154343752, co pozwala sprawdzić, czy kosmetyk znajduje się w domu.

Jako podmiot odpowiedzialny wskazano COSMETRADE, S.L. z Hiszpanii. Urząd odnosi się do tej konkretnej partii produktu, która została wycofana z obrotu w związku z ustaleniami dotyczącymi jakości mikrobiologicznej. Ostrzeżenie ma ułatwić identyfikację i podjęcie odpowiednich działań przez konsumentów.

Ryzyko i działania kontrolne

Według danych GIS, w Polsce sprzedano łącznie 428 sztuk tego produktu. Kosmetyk był oferowany m.in. za pośrednictwem strony internetowej producenta, a przegląd ofert internetowych wskazuje na dostępność na terenie Polski poprzez https://yepoda.pl/.

Sanepid informuje, że produkt jest skażony bakterią Pseudomonas aeruginosa. W ostrzeżeniu podkreślono, że przy stosowaniu na uszkodzoną skórę lub przy kontakcie z oczami kosmetyk może powodować infekcję lub podrażnienie. GIS publikuje podobne komunikaty regularnie, by szybko informować konsumentów.