Poseł chce zakazać reklam piwa. I widzi w tym korzyści dla Polaków

Czy zakaz reklam piwa pomógłby mniejszym przedsiębiorcom, chcącym przebić się ze swoim produktem? Marek Jakubiak twierdzi, że tak. Na łamach “Do Rzeczy” poseł i właściciel browaru wyjaśnia, jakie mogą być pozytywne strony takiego zakazu.

Sebastian Barysz
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Poseł chce zakazać reklam piwa. I widzi w tym korzyści dla Polaków

Jeśli nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze

W wielkim skrócie: zakaz reklam uderzy w wielkie koncerny, które najzwyczajniej stać na kosztowną kampanię reklamową. Mniejsze firmy, specjalizujące się w warzeniu piw tradycyjnymi metodami, takich środków nie mają.

Dalsza część tekstu pod wideo

Małe browary nie mają budżetów na kosztowne kampanie marketingowe, które są domeną zagranicznych gigantów. Zakaz reklamy pozwoliłby polskim producentom konkurować jakością, a nie krzykliwymi spotami.

Marek Jakubiak

W ocenie posła taki zakaz mógłby ograniczyć konsumpcję popularnych piw i w konsekwencji Polacy będą “pić mniej, ale lepiej”, wybierając piwa od lokalnych producentów, którzy stawiają na jakość, naturalne składniki oraz tradycyjne metody warzenia. 

Małych polskich browarów i tak na takie reklamy nie stać. Z tej formy promocji korzystają przede wszystkim duże zachodnie koncerny. Jak reklam nie będzie, to wyrówna nam się przy okazji poziom konkurencji.

Marek Jakubiak

Spożycie alkoholu w Polsce – raport

W tym miejscu warto powołać się na najnowszy raport o spożyciu alkoholu w Polsce. Wnioski są następujące: Polacy spożywają coraz mniej – zarówno piwa, wódki jak i wina. 

Dane NielsenIQ mówią, że sprzedaż piwa spadła w ujęciu wartościowym o 4,5 proc. a w ilościowym aż o 6,2 proc. Co istotne, te spadki dotyczą głównie tradycyjnych wariantów. Natomiast większą popularnością cieszy się segment piw smakowych oraz bezalkoholowych.