InPost Buy zmierzy się z Allegro. Nowy serwis za rogiem?
InPost Buy to nieogłoszona jeszcze oficjalnie platforma, która może stanowić konkurencję dla Allegro. Pojawiają się kolejne dowody na to, że może ruszyć niebawem.
Współpraca InPostu i Allegro przebiegała owocnie, lecz od pewnego czasu „przyjaźń” między firmami nieco osłabła. Allegro stawia w kraju kolejne automaty paczkowe, konkurencyjne dla Paczkomatów InPostu. Nie dziwi więc, że InPost spróbuje odgryźć się gigantowi sprzedażowemu w inny sposób.
Jak czytamy w serwisie compforum.pl, po pojawiających się od dawna plotkach pojawiają się pierwsze dowody na istnienie platformy sprzedażowej InPost Buy. Opcja integracji pojawiła się w Integratorze Base, czyli oprogramowaniu, które umożliwia sprzedawcom sprzedaż towarów na różnych platformach, synchronizując przy tym stany magazynowe, ceny i zamówienia.
Wtyczka dotycząca InPost Buy jeszcze nie działa tak, jak powinna. Próba połączenia konta z nią powoduje wyświetlenie komunikatów na temat możliwości uruchomienia kanału sprzedaży i procesu, który należy przejść, by z niej korzystać.
Jeśli sprzedawca spróbuje zarejestrować się na wskazanej platformie InPostu, przeczyta tylko, że może stać się jednym z pierwszych klientów, którzy będą mogli przetestować nową usługę InPostu. Nigdzie nie doprecyzowano jednak, czym owa usługa ma być.
Jak czytamy w serwisie compforum.pl, InPost niebawem prawdopodobnie „rozstanie się” z Allegro. Umowa między firmami obowiązuje do końca 2026 r. i nic nie wskazuje na to, by miała zostać przedłużona. Dla Polaków, którzy kupują na Allegro nader często, regularnie korzystając przy tym z dostaw do Paczkomatów InPost, takie rozstanie może być bolesne. Jeśli marketplace InPostu będzie korzystnym rozwiązaniem dla sprzedawców, a przy tym zaoferuje dogodne warunki dla kupujących, możliwe, że kurierski gigant wcale nie wyjdzie przegrany z potyczki z Allegro.