Narzekasz, że wszędzie są Żabki? Będzie ich jeszcze więcej
Grupa Żabka ogłasza aktualizację strategii. Sieć będzie rozwijać się szybciej, niż do tej pory zakładano. Poznaliśmy konkretne liczby.

Plany są ambitne, bo do 2028 roku Grupa Żabka planuje zwiększyć liczbę placówek do około 16 tysięcy. Według nowych założeń, w latach 2025–2028 spółka chce otwierać rocznie ponad 1300 nowych sklepów.
Ekspansja Żabki
Wcześniej prognozowano ciut mniej: ponad 1300 w samym 2025 roku i 1000 w latach kolejnych. Tym samym cel na koniec 2028 r. to około 1500 więcej placówek niż prognozowano podczas debiutu na GPW.



Żabka poinformowała także o podtrzymaniu prognoz z czasów IPO, które przewidują ponad dwukrotny wzrost sprzedaży detalicznej między 2023 a 2028 rokiem. Spółka deklaruje również, że efektywność operacyjna i sprzedażowa pozwala utrzymać wcześniejsze założenia dotyczące innych kluczowych wskaźników finansowych.
Ogromny potencjał do wykorzystania
Na koniec czerwca 2025 r. Żabka dysponowała siecią 11793 sklepów w Polsce i Rumunii, co oznacza wzrost o blisko 11 proc. rok do roku. Zaktualizowana strategia zakłada, że łączny potencjał obu rynków sięga około 27 tys. placówek.
Zgodnie z zapowiedziami podczas IPO realizujemy strategię dynamicznego rozwoju Grupy Żabka, opartą na solidnych fundamentach finansowych i rosnącej marżowości. Koncentrujemy się na ekspansji organicznej, by do końca 2028 roku nasza sieć liczyła około 16 tysięcy sklepów w Polsce i Rumunii. Jest to około 1.500 więcej placówek niż przewidywaliśmy w momencie debiutu na GPW w 2024 r. Zrewidowaliśmy jednocześnie nasz potencjał rozwoju (tzw. whitespace), który łącznie wynosi dziś około 27 tys. placówek w Polsce i Rumunii.
Żabka od 2025 r. planuje wypłatę dywidendy na poziomie 50 proc. zysku netto, a w kolejnych latach 50–70 proc., w zależności od sytuacji i inwestycji. W przyszłości możliwy jest także skup akcji własnych, a wysokość dywidendy może być korygowana w przypadku jednorazowych zysków lub dużych inwestycji, takich jak fuzje i przejęcia.