L'Oreal wybrał się na zakupy. Przejął m.in. prestiżową markę perfum

Francuski koncern L’Oréal ogłosił jedno z największych przejęć w swojej historii - zakup całego działu kosmetycznego grupy Kering za 4 miliardy euro.

Mateusz Wróbel (Mat1K)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
L'Oreal wybrał się na zakupy. Przejął m.in. prestiżową markę perfum

W ramach transakcji L’Oréal przejmuje m.in. prestiżową markę perfum Creed oraz uzyskuje 50-letnią, wyłączną licencję na produkcję i sprzedaż kosmetyków marek takich jak Balenciaga, Bottega Veneta i Alexander McQueen. Po zakończeniu obowiązującej umowy z firmą Coty, w 2028 roku, do portfolio L’Oréala ma dołączyć również kultowa marka Gucci Beauty.

Dalsza część tekstu pod wideo

Między innymi Balenciaga w rękach L'Oreal

To strategiczne posunięcie znacząco wzmacnia pozycję L’Oréala w segmencie luksusowych kosmetyków i perfum. Koncern, który w ostatnich latach notuje rekordowe wyniki i jest wyceniany na ponad 200 miliardów euro, kontynuuje ekspansję po udanym przejęciu australijskiej marki Aesop w 2023 roku. Jak podkreślają analitycy, zakup działu Kering Beauty otworzy L’Oréalowi dostęp do najbardziej ekskluzywnych marek modowych świata i pozwoli mu umocnić dominację w segmencie premium.

Dla Keringa sprzedaż oznacza zakończenie krótkiego, ale kosztownego epizodu w branży kosmetycznej. Koncern, właściciel takich marek jak Gucci czy Saint Laurent, zmaga się z problemami finansowymi i spadkiem sprzedaży, a zwłaszcza na rynku chińskim. Nowy prezes grupy, Luca de Meo, zdecydował się więc na sprzedaż nierentownego działu, by zmniejszyć zadłużenie i skupić się na głównym obszarze działalności, czyli modzie luksusowej.