Chińczycy już wiedzą, jak odbić sobie cła Trumpa. Niezły uknuli plan
Chińscy giganci e-commerce rozszerzają tegoroczne obchody Dnia Singla do nawet pięciu tygodni, starając się rozbudzić entuzjazm konsumentów w spowolnionej gospodarce. Firmy takie jak Alibaba i JD.com liczą, że to wydłużenie sezonu promocyjnego pomoże poprawić wyniki sprzedaży w trudnych warunkach gospodarczych.

Słaba konsumpcja w drugiej co do wielkości gospodarce świata utrzymuje się od początku roku, a władze starają się łagodzić skutki polityki handlowej prezydenta USA Donalda Trumpa, nasilonej konkurencji krajowej, ekstremalnych zjawisk pogodowych i trwającego kryzysu na rynku nieruchomości.
Na czwartkowym wydarzeniu w Szanghaju Alibaba zapowiedziała rekordowe inwestycje w promocje związane z Dniem Singla, w tym dopłaty o wartości 50 miliardów juanów (około 25 miliardów złotych) dla członków programu 88VIP. Główna kampania rozpoczęła się w środowy wieczór i potrwa do 11 listopada, zgodnie z datą święta oznaczającą cztery jedynki.



Firmy stawiają na AI i sprzedaż błyskawiczną
Według danych Alibaby już w pierwszej godzinie sprzedaży 35 marek, w tym Nike, L’Oréal, Anta i Proya, przekroczyło próg 100 milionów juanów (50 milionów złotych) obrotu. Oprócz rabatów i kuponów firma wdrożyła nowe narzędzia oparte na sztucznej inteligencji w wyszukiwarce i systemie rekomendacji. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu współczynnik kliknięć ma wzrosnąć o około 10 proc. Kolejnym filarem tegorocznych działań jest inwestycja w tzw. sprzedaż natychmiastową, czyli dostawę towaru w ciągu godziny od złożenia zamówienia online.