Polki idą na wojnę z niemieckim sklepem. Nie mogą odzyskać pieniędzy
Polskie klientki skarżą się na niemiecki sklep internetowy About You. Negatywne opinie zalewają sieć i jak to często bywa, przyczyną tego stanu rzeczy są pieniądze.
O walorach sprzedaży internetowej można pisać bez końca. Olbrzymia wygoda to atut sam w sobie, jednak nie zawsze wszystko przebiega po naszej myśli. Przekonały się o tym niektóre klientki polskiego sklepu Stone Skirts, a teraz również niemieckiego About You.
Problem z About You
O skali problemów z About You informuje Wyborcza.biz. Scenariusz jest typowy. Cierpliwość klientek wystawiana jest na próbę, ponieważ zwroty pieniędzy przeciąga się w czasie. Jedna z klientek nie otrzymała zwrotu swoich 1,2 tys. zł, mimo odesłania towaru w terminie.
Inna klientka relacjonuje, że czekała na swoje 2343 zł tak długo, że postanowiła wysłać przedsądowe wezwanie, co skutecznie zmotywowało About You do działania. Co więcej, pojawiają się doniesienia o wielokrotnym obciążeniu konta, a także zamówieniach, które w praktyce nie docierają.
Co na to About You?
Szefowa komunikacji marki About You przekazała w rozmowie z wyborcza.biz, że zwrot pieniędzy trwa od 5 do 7 dni roboczych. Skąd więc biorą się problemy? Mogą to być błędy dokumentacji lub np. przytłaczająca liczba zwrotów w danych okresie.
Zazwyczaj zwroty środków przetwarzane są po tym, jak zwracane przedmioty dotrą do naszego magazynu i przejdą standardowe kontrole. Zwykle zajmuje to około 5–7 dni roboczych, choć w niektórych przypadkach czas przetwarzania może być dłuższy. Jednak rosnąca liczba skarg sugeruje, że skala problemu jest większa niż pojedyncze opóźnienia.
Co na to UOKiK?
UOKiK potwierdza, że otrzymał już kilkadziesiąt skarg. Urząd deklaruje, że przyjrzy się sprawie i jeśli wykryje naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, zostaną podjęte dalsze działania.