Dobre i to. Booking daje 40 zł po decyzji UOKiK
Powraca temat Booking.com. Serwis zaczął wysyłać swoim klientom wiadomości na temat rekompensaty finansowej. Jest to pokłosie decyzji UOKiK.

Jeszcze raz poruszamy temat Booking.com i to nie bez powodu. Przypominamy, że w sierpniu bieżącego roku UOKiK zobowiązał rzeczony serwis do wprowadzenia bardziej przejrzystych zasad oraz wypłaty rekompensaty finansowej. Głównym zarzutem wobec Booking.com było naruszenie dyrektywy Omnibus. Chodzi o to, że platforma nie informowała przejrzyście klientów, czy rezerwacja dotyczy przedsiębiorcy, czy osoby prywatnej.
Jeśli chodzi o rekompensatę, to ma ona trafić do osób, które rezerwowały noclegi od 1 stycznia 2023 r. do momentu wprowadzenia nowych zasad. Użytkownicy zaczęli więc masowo wysyłać wnioski o wypłatę. Jest jedno “ale”.



Reklamacje nie były rozpatrywane, ponieważ decyzja musiała się uprawomocnić (12 września). Co więcej, serwis miał jeszcze dodatkowy miesiąc z kawałkiem na przekazanie klientom informacji o zmianach oraz formie reklamacji. Dlatego właśnie ponownie piszemy o Booking.com.
Jak złożyć reklamację?
Uprawnione osoby mogą złożyć wniosek za pośrednictwem centrum pomocy w serwisie Booking.com B.V. Można też sięgnąć po specjalny formularz na stronie internetowej. Oto jego adres:
- https://www.booking.com/uokik.html
Wypełniamy dane zgodnie ze stanem faktycznym. Zaleca się, by w treści zgłoszenia umieścić słowo “UOKiK” lub numer decyzji prezesa urzędu. Dzięki temu wniosek zostanie szybciej rozpatrzony.
Ile można dostać?
Mówiąc kolokwialnie, kokosów nie ma. Użytkownicy z najwyższym poziomem w programie Genius otrzymają 40 zł w Portfelu Booking.com do wykorzystania w ciągu roku na rezerwacje z opcją płatności Portfelem.
Ci, którzy mają poziom 1 lub 2, dostaną automatyczny awans o jeden poziom wyżej i to na stałe, bez dodatkowych opłat.