UOKiK podjął decyzję w sprawie Booking. Sprawdź konto
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakończył postępowanie wobec Booking.com, zarzucając platformie brak rzetelnych informacji o tym, czy wynajmujący jest przedsiębiorcą.

To istotne, bo w przypadku rezerwacji u osoby prywatnej zakres ochrony praw konsumenta jest ograniczony, a wiele osób według UOKiK, nie zdawało sobie z tego sprawy. Dodatkowo podział obowiązków między Booking.com a właścicielem obiektu był niejasny, a kluczowe informacje często znajdowały się w trudno dostępnych regulaminach lub linkach.
Booking.com przyznaje rekompensaty
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny podkreślił, że jasne zasady są kluczowe w sytuacjach, gdy decyzje zakupowe podejmuje się w kilka sekund i kilkoma kliknięciami. Spółka zobowiązała się do usunięcia naruszeń, wprowadzenia bardziej przejrzystych zasad i poinformowania użytkowników o tym, kto odpowiada za usługę noclegową.



Częścią porozumienia jest też przyznanie rekompensat osobom, które dokonały rezerwacji między 1 stycznia 2023 r. a dniem wejścia w życie nowych zasad. W zależności od poziomu w programie lojalnościowym klienci otrzymają awans o jeden stopień (poziom 1 i 2) lub 40 zł do wykorzystania na platformie (poziom 3). Rekompensaty obejmą zarówno obecnych, jak i byłych użytkowników.