Alior Bank ze sporą zmianą w aplikacji. Klienci mogą się zdziwić
Alior Bank wprowadza nową wersję aplikacji Alior Mobile, stawiając na prostszy interfejs, szybszy dostęp do najczęściej używanych funkcji i większą samodzielność użytkownika.
Aktualizacja jest wdrażana stopniowo od połowy listopada. Zmiany widać już na ekranie głównym przed i po zalogowaniu – elementy zostały inaczej rozmieszczone, aby ułatwić poruszanie się po aplikacji. Wyeksponowano najczęściej używane funkcje, w tym BLIK z dużym, centralnym przyciskiem, który ma ułatwiać obsługę kciukiem.
Zakładka "Produkty" została przeprojektowana. Dostępne tam elementy są teraz podzielone na kategorie, a statusy kart są widoczne od razu po wejściu w zakładkę, bez dodatkowego wybierania. Ułatwiono też dostęp do zakupu dodatkowych produktów poprzez czytelniejsze menu kategorii.
Zmiany w "Płatnościach"
W październiku odświeżono zakładkę "Płatności". Funkcje podzielono na jasne kategorie, m.in.:
- zapisani odbiorcy,
- przelewy (krajowe, własne, walutowe, z innego banku),
- BLIK (kod, BLIK zbliżeniowy, płatności powtarzalne),
- "Transport" (bilety komunikacji miejskiej, parkingi, autostrady),
- "Zapłać" (zlecenia stałe, doładowania telefonów),
- "Karty" i "Pozostałe" (historia transakcji, Kantor).
Więcej samodzielności w apce
Będzie też większa samodzielność i łatwiejszy kontakt z bankiem. Aplikacja pozwoli nam też załatwić pilne sprawy bez kontaktu z infolinią. W aplikacji Alior Mobile dodano:
- opisy przeznaczenia kanałów kontaktu z bankiem,
- informację o czasie oczekiwania na konsultanta,
- jedno miejsce do składania i podglądu zgłoszeń (wiadomości, wnioski, reklamacje).
Pojawiły się też nowe opcje samoobsługowe:
- "Zablokuj kartę",
- "Zmień limity karty".
Ile osób korzysta obecnie z aplikacji Alior Mobile?
Na koniec września 2025 r. z Alior Mobile korzystało 1,6 mln użytkowników, o 0,2 mln więcej niż rok wcześniej. Bank zapowiada dalsze wdrażanie nowych ekranów w ramach tej aktualizacji.