Żabka tak mocno weszła w kawę, że aż daleko odskoczyła. Nie ma konkurencji

Żabka obchodzi Międzynarodowy Dzień Kawy (29 września) i chwali się wynikami sprzedaży właśnie tego produktu. I, pomimo że do Żabki nie chodzi się "na kawę", to okazuje się, że odnotowała solidny wynik.

Arkadiusz Stando (astnd)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Żabka tak mocno weszła w kawę, że aż daleko odskoczyła. Nie ma konkurencji

W sieci Żabka do końca sierpnia 2025 roku sprzedano już ponad 27 milionów kubków kawy, co najprawdopodobniej czyni ją liderem rynku. Nie ma oficjalnych danych, jak to wygląda u konkurencji, ale z dostępnych szacunków wynika, że Żabka zostawia ich daleko w tyle.

Dalsza część tekstu pod wideo

Klienci Żabki mogą wybierać spośród trzech pojemności: 200 ml, 400 ml oraz espresso o objętości 80 ml. Największym zainteresowaniem cieszy się kawa z mlekiem, natomiast w okresie letnim dominują warianty chłodzone. Sieć często oferuje specjalne promocje dla kawoszy, m.in. "kawa za 5 zł" przy zakupie panini, tosta lub kanapki Tomcio Paluch oraz "croissant i kawa za 10,50 zł" w ramach akcji Meal Deal.

Kawa oferowana w Żabce to Arabica, wypalana w jednej z najstarszych europejskich palarni – Julius Meinl we Włoszech, działającej nieprzerwanie od ponad 160 lat. Sieć podkreśla, że każdy kubek napoju w blisko 11 800 placówkach ma tę samą jakość i charakterystyczny smak dzięki rygorystycznym procesom kontroli. Produkt posiada także certyfikat Rainforest Alliance, co potwierdza odpowiedzialne źródła jego pochodzenia.

"Kawa to dziś jeden z najpopularniejszych produktów w ofercie Żabki, dlatego dbamy o to by spełniała najwyższe standardy jakości i smaku. Dzięki ścisłej współpracy z naszym dostawcą oraz rygorystycznym procesom kontroli możemy mieć pewność, że klienci w każdym z naszych sklepów otrzymają produkt o wysokiej jakości. Co więcej, dzięki naszej skali operacyjnej jesteśmy dziś największą siecią kawiarni w Polscei" – podkreśla Marta Urbaniak, director of quality and environmental management department w Żabka Polska.

Dodatkowe udogodnienia dla kawoszy

W aplikacji Żappka dostępny jest tzw. kawonament, czyli możliwość zakupu pakietu kaw w atrakcyjnej cenie. To opcja szczególnie chętnie wybierana przez osoby regularnie sięgające po ten napój.

Sieć przygotowała także Kartę Na Kawę – kartę podarunkową, którą można dowolnie zasilać, minimalnie kwotą 20 zł, i używać przez rok od ostatniego doładowania. Karta uprawnia do zakupu kaw, herbat i słodkich przekąsek. Jest dostępna w każdym sklepie Żabka, a do 28 października obowiązuje specjalna promocja: przy zakupie i doładowaniu karty za co najmniej 30 zł można otrzymać kupon promocyjny na małą kawę w zamian za 1 żappsa.