SMYK otwiera sklep zagranicą. W planach ekspansja na kolejne rynki

Polska sieć SMYK zadebiutowała właśnie na zagranicznym rynku. Sklep został uruchomiony w stolicy Słowacji, a spółka zapowiada dalszą ekspansję – w kolejnych latach planuje wejść do Czech i Bułgarii. SMYK nie ogranicza się do rozwoju sieci stacjonarnej i stawia na pełną integrację sprzedaży offline i online.

Arkadiusz Stando (astnd)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
SMYK otwiera sklep zagranicą. W planach ekspansja na kolejne rynki

Pierwszy słowacki sklep sieci powstał 22 sierpnia w centrum handlowo-rozrywkowym Bory Mall w Bratysławie. Na powierzchni około 600 m² klienci mogą znaleźć zabawki, odzież, buty, artykuły szkolne oraz szeroki wybór akcesoriów dla dzieci od narodzin aż do 14. roku życia. Oferta obejmuje marki własne: COOL CLUB w kategorii odzieżowej, SMIKI w zabawkach i akcesoriach dziecięcych oraz KAYOKKI w segmencie plecaków i przyborów szkolnych. Na półkach znalazły się również produkty największych globalnych producentów.

Dalsza część tekstu pod wideo

"Marka SMYK od lat cieszy się zaufaniem i bardzo wysoką rozpoznawalnością wśród polskich klientów. Na rodzimym rynku mamy już ponad 250 sklepów stacjonarnych, które są ściśle zintegrowane ze sklepem internetowym oraz aplikacją mobilną. Ten sprawdzony model omnichannel z sukcesem wdrożyliśmy także w Rumunii, gdzie mamy już ponad 30 własnych sklepów oraz sklep internetowy i aplikację mobilną. Zamierzamy go powielić na kolejnych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, w pierwszej kolejności w Słowacji" – podkreśla Michał Grom, prezes Grupy SMYK.

Strategia ekspansji na Europę Środkowo-Wschodnią

Po słowackim debiucie sieć planuje dalsze kroki. W latach 2025–2026 SMYK wejdzie na rynek czeski i bułgarski. Model rozwoju zakłada najpierw uruchomienie sklepów stacjonarnych, a następnie uruchomienie e-commerce, co pozwoli w pełni połączyć oba kanały sprzedaży w formule omnichannel.

Na koniec 2024 roku sieć sprzedaży Grupy SMYK obejmowała 250 sklepów własnych w Polsce oraz 33 w Rumunii, zlokalizowanych w popularnych galeriach i parkach handlowych. Firma prowadzi też działalność na Ukrainie, gdzie pod koniec ubiegłego roku funkcjonowało 11 sklepów. Ekspansja na kolejne rynki ma umocnić pozycję SMYKA jako jednego z liderów sprzedaży detalicznej zabawek i artykułów dziecięcych w Europie Środkowo-Wschodniej.