Efekt TikToka. Producenci nie nadążają z produkcją twarożka

Nowym bohaterem kulinarnych trendów stał się twarożek. To produkt jeszcze niedawno kojarzony głównie z przestarzałą dietą z połowy XX wieku. Media społecznościowe, a zwłaszcza TikTok, całkowicie odmieniły wizerunek tego niepozornego przysmaku, zalewając internet viralowymi przepisami i inspiracjami. Lawinowy wzrost popularności produktu sprawił, że zakłady nie nadążają z produkcją, a na sklepowych półkach coraz trudniej znaleźć ten towar.

Arkadiusz Stando (astnd)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Efekt TikToka. Producenci nie nadążają z produkcją twarożka

Twarożek lub serek wiejski, znany za oceanem jako cottage cheese, trafił do setek internetowych przepisów i pojawia się w coraz to nowych, zaskakujących kombinacjach. Kreatywność użytkowników TikToka nie zna granic – eksperymentują z lodami na bazie twarogu, domowymi herbatnikami czy słonymi przekąskami, podbijając tym serca zarówno młodszych, jak i starszych konsumentów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Sprzedaż produktu dynamicznie rośnie. Jak wynika z danych firmy analitycznej Circana, które przytacza CNN, sprzedaż serka wiejskiego marki Good Culture w amerykańskich sklepach zwiększyła się o 20 proc. w ciągu ostatniego roku. W przypadku Organic Valley wzrost wyniósł ponad 30 proc. w pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku w stosunku do analogicznego okresu 2024 roku. Tego tempa nie byli w stanie przewidzieć nawet najlepsi analitycy rynku.

Wzrost popytu i niedobory. Producenci nie nadążają przez TikToka

Producenci twarożka, szczególnie tych najbardziej popularnych marek, odczuwają wyraźne skutki nagłego popytu. – Serek wiejski sprzedaje się szybciej, niż jesteśmy w stanie go wyprodukować – wyjaśnił Andrew Westrich, kierownik ds. marketingu w Organic Valley, cytowany przez CNN. Popyt zaskoczył także przedstawicieli Good Culture. Jesse Merrill, dyrektor generalny tego przedsiębiorstwa, przyznał, że klienci kontaktują się telefonicznie i mailowo, poszukując produktu, który znika z półek szybciej niż zwykle.

Wyjątkowa sytuacja zmusiła liderów rynku do przyspieszenia inwestycji i podjęcia współpracy z nowymi partnerami biznesowymi. Good Culture uruchomiła produkcję w nowych zakładach kontraktowych, aby zwiększyć dostępność wyrobów. Podobne kroki podjęła Organic Valley, rozszerzając skalę produkcji i powierzając dodatkowe zamówienia partnerom zewnętrznym.

Spektakularny sukces pobudził również cały sektor mleczarski. Przetwórcy mleka rozpoczęli inwestycje w nowe linie technologiczne i rozbudowują zakłady, by sprostać oczekiwaniom konsumentów. Jednak pełne efekty tych zmian nie będą widoczne od razu – uruchomienie nowego sprzętu oraz infrastruktury wymaga czasu i często miesięcy przygotowań.