Rankingi
14 PAŹ 2025
Największe sieci handlowe w Polsce. Tak wygląda pierwsza dziesiątka
Portal dlahandlu.pl przygotował ciekawe zestawienie, które nakreśla, jak wygląda TOP 10 polskich sieci handlowych.
Autorzy rankingu opierają się na sumach przychodów z rozliczeń CIT za rok 2024, które zostały opublikowane przez Ministerstwo Finansów. Jeśli takich danych nie ma, to uwzględniony zostaje rok obrachunkowy 2023/2024.
Król jest tylko jeden
Na pierwszym miejscu niepodzielnie rządzi Biedronka Jerónimo Martins Polska S.A.). Sieć sklepów wypracowała w 2024 r. przychód operacyjny wynoszący ok. 102 mld zł (zysk netto 3,43 mld zł).
Kto jeszcze na podium?
Drugie miejsce zajmuje Lidl Polska (Lidl sp. z o.o. sp. k.) z wynikiem ok. 41 mld zł. Podium zamyka Podatkowa Grupa Kapitałowa Eurocash (ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Lewiatan, Gama, Duży Ben i Euro Sklep) z wynikiem 36,3 mld zł.
Dalsza część stawki
Dino Polska Spółka Akcyjna – 29,6 mld zł;
Podatkowa Grupa Kapitałowa Żabka Polska – 26,6 mld zł
Terg SA, sieć Media Expert – 17,4 mld zł
Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska Sp. z o.o. – 15,1 mld zł
LPP SA – 15 mld zł
Kaufland Polska – ok. 14,5 mld zł
Pepco Poland Spółka Z Ograniczoną Odpowiedzialnością – 13,6 mld zł
Sebastian Barysz