Temu bije rekordy i zalewa Europę. Jest raport, a Polska w czołówce

W pierwszej połowie 2025 roku platforma zakupowa Temu przyciągała średnio 115,7 miliona Europejczyków miesięcznie, w tym 13,2 mln Polaków.

Arkadiusz Stando (astnd)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Temu bije rekordy i zalewa Europę. Jest raport, a Polska w czołówce

Temu należy do internetowych gigantów, a więc zgodnie z unijnym prawem Digital Services Act, musi publikować obowiązkowy raport przejrzystości raz na pół roku.

Dalsza część tekstu pod wideo

W opublikowanym raporcie za pierwsze półrocze odnotowano wzrost liczby użytkowników o 12,5 procent, do 115,7 miliona unikalnych odwiedzających na poziomie unijnym. Szczególnie dynamiczny przyrost miał miejsce w największych rynkach Temu. We Francji baza klientów powiększyła się o 2,6 miliona osób, co oznacza wzrost o 19,4 procent. W Hiszpanii przybyło 15,6 procent użytkowników, a znaczące wzrosty zanotowano również w Niemczech, Polsce i we Włoszech.

Liczba polskich użytkowników robi kolosalne wrażenie. 13,2 mln osób stanowi około 35–36 proc. całej populacji Polski stanowi przy założeniu aktualnej liczby mieszkańców rzędu 37,4 mln według najnowszych danych GUS z końca czerwca 2025 r.

Polska na podium, tuż za Francją i Niemcami

Pierwsza piątka największych rynków Temu w UE, opierając się na danych o średniej miesięcznej liczbie odwiedzających, w pierwszym półroczu 2025 roku, przedstawia się następująco:

 

Kraj Liczba użytkowników miesięcznie Przyrost procentowy
Niemcy 19,3 mln 13,5 proc.
Francja 16 mln 19,4 proc.
Polska 13,2 mln 12,8 proc.
Włochy 12,9 mln 13,2 proc.
Hiszpania 12,6 mln 15,6 proc.
Pokaż więcej

 

Największy wzrost procentowy odnotowano w Rumunii, gdzie liczba użytkowników sięgnęła 4,7 miliona, co oznacza skok o 20,5 procent. W mniejszych rynkach europejskich przyrost był jednak poniżej średniej unijnej.

Europejski rynek i lokalna logistyka

Od ponad roku platforma umożliwia również sprzedaż europejskim sprzedawcom. Firma zapowiada intensyfikację działań logistycznych w regionie, aby większość zamówień realizować z unijnych magazynów. Władze Temu deklarują, że celem jest, by 80 procent przesyłek dla klientów z Europy było wysyłanych z centrów dystrybucyjnych działających na miejscu.