Nowy rywal Lidla i Biedronki? Ambitne plany Netto
Netto stawia na modernizację i rzuca wyzwanie sieciom takim jak Biedronka czy Lidl. Poznaliśmy plany, które mogą umocnić pozycję Netto na mapie Polski.
Netto chce dostosować swoje sklepy do współczesnych wymagań klientów. W związku z tym sieć stawia na modernizację marketów do wersji Netto 4.0.
W 2025 r. modernizację przeszły 133 placówki, z czego 93 to sklepy Netto 4.0 w wersji light, a 40 w pełnym formacie. Łącznie w Polsce działa już wobec tego ponad 180 spośród 690 sklepów, spełniających nowe standardy Netto.
Netto 4.0 to koncepcja, która ma na celu m.in. zmianę układu alejek, reorganizację ekspozycji produktów, a także przyspieszyć zakupy. Oprócz tego sieć stawia na odświeżenie stref chłodniczych i wprowadzenie spójnego układu przestrzeni sprzedażowej. To z kolei ma zwiększyć efektywność wykorzystania powierzchni sklepu, a także poprawić estetykę.
W Netto spotkamy też to, co staje się charakterystycznym elementem wielu sklepów, czyli kasy samoobsługowe. Ciekawe, czy sieć dopuści korzystanie z gotówki w modernizowanych sklepach z kasami samoobsługowymi – w wielu miejscach w Polsce jest to problematyczne.
Fotowoltaika i pompy ciepła – nowoczesność w sklepach
Netto chwali się, że w kolejnych sklepach montowane są instalacje fotowoltaiczne, w wybranych ogrzewanie realizowane jest przy użyciu pomp ciepła. Możemy spodziewać się, że nowe sklepy, które mają powstać w najbliższych latach, też będą korzystać z dobrobytu nowoczesnych technologii.
Jak deklaruje sieć, do 2028 r. w Polsce ma działać 1000 sklepów. Cel ten ma być osiągany nie tylko przez budowę nowych sklepów, ale także przez przejmowanie innych sieci handlowych.