Lidl zbuduje kolejne 50 sklepów. Jest miejsce na rozwój

Lidl Polska zapowiada znaczące przyspieszenie rozwoju swojej sieci handlowej. Firma, która obecnie prowadzi około 950 sklepów w całym kraju, w 2026 roku chce uruchomić ponad 50 nowych placówek.

Arkadiusz Stando (astnd)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Lidl zbuduje kolejne 50 sklepów. Jest miejsce na rozwój

Prezes spółki Włodzimierz Wlaźlak podkreśla, że konsumenci pozostają ostrożni, jednak sieć widzi dalszy potencjał do rozwoju. Zapowiedział, że wysokie tempo ekspansji ma być utrzymane również w kolejnych latach. Plany obejmują nie tylko nowe sklepy, ale także rozbudowę zaplecza logistycznego, które ma zapewnić sprawną obsługę rynku. W ocenie kierownictwa spółki, na polskim rynku jest jeszcze przestrzeń do otwarcia kilkuset placówek.

Dalsza część tekstu pod wideo

Obecnie sklepy Lidla w Polsce obsługiwane są przez 13 centrów dystrybucyjnych. Jak poinformował Wlaźlak, trwają przygotowania do uruchomienia czternastego obiektu: "Budujemy 14. centrum dystrybucyjne, w Skawinie pod Krakowem, które będzie otwarte w 2027 roku. W planach mamy kolejne, ale rozwój centrów dystrybucyjnych musi iść za liczbą sklepów"– podkreślił w rozmowie z PAP Biznes.

Długoterminowa perspektywa rozwoju

Władze Lidla podkreślają, że rozwój w Polsce nie jest ograniczony do najbliższych kilku lat. Według przedstawionej strategii, do 2035 roku spółka zamierza utrzymywać tempo na poziomie kilkudziesięciu nowych otwarć rocznie. Jak stwierdził prezes, firma widzi możliwość dalszej ekspansji nawet do 1,4–1,5 tysiąca sklepów na polskim rynku.

Plany te mają być równocześnie wspierane przez rozwój zaplecza logistycznego i inwestycje w infrastrukturę dystrybucyjną. Sieć liczy na to, że sprawne zarządzanie siecią magazynów umożliwi utrzymanie jakości i efektywności dostaw, co jest kluczowe przy tak dynamicznym wzroście.

Rynek nadal ostrożny, ale nie brakuje potencjału

Zdaniem Włodzimierza Wlaźlaka, mimo tego że konsumenci pozostają uważni w swoich decyzjach zakupowych, sieć dostrzega przestrzeń do dalszej ekspansji w wielu regionach Polski. To właśnie potencjał lokalnych rynków, połączony z rozbudowaną logistyką, ma zapewnić Lidlowi stabilne warunki do wzrostu w kolejnych latach.