AliExpress już nie takie chińskie. Ma ponad tysiąc sprzedawców z Polski
AliExpress notuje spory wzrost liczby polskich sprzedawców. Prawdopodobnie to efekt odejścia handlarzy z innych platform sprzedażowych.
Jak poinformowała spółka, na platformie działa już ponad tysiąc firm z Polski, co oznacza pięciokrotny wzrost w ciągu roku. Według zapowiedzi, w 2026 roku nawet połowa sprzedaży w Polsce może pochodzić od lokalnych przedsiębiorców i z krajowej realizacji zamówień.
Radosław Kaczmarek, reprezentujący dział Business Development and Category Management w AliExpress Polska, podkreślił: "Naszym celem jest uczynić AliExpress najbardziej lokalnym z globalnych marketplace’ów – miejscem, gdzie polscy sprzedawcy mogą działać z taką samą efektywnością i pewnością, jak na rodzimych platformach, a jednocześnie korzystać z międzynarodowej skali".
Tak, Polacy mogą handlować na AliExpress
Od października 2024 roku AliExpress umożliwia polskim firmom sprzedaż zagraniczną, zapewniając kompleksowe wsparcie w zakresie logistyki, marketingu i obsługi płatności. W ramach rozwoju lokalnych struktur platforma współpracuje z polskimi partnerami logistycznymi oraz udostępnia rozwiązania pozwalające usprawnić dostarczanie przesyłek na rynku krajowym i zagranicznym.
Rozszerzając ofertę usług dla sprzedawców, AliExpress stawia także na narzędzia marketingu afiliacyjnego. Inicjatywa ma wspierać przedsiębiorców w dotarciu do nowych grup klientów, jednocześnie zwiększając konkurencyjność polskich marek na platformie. Wzmacnianie lokalnej obecności wpisuje się w szerzej zakrojoną strategię firmy, ukierunkowaną na rozwój rynku europejskiego i integrację lokalnych sprzedawców z globalną siecią e-commerce.