Tylu Polaków korzysta już z Revoluta. Liczby robią wrażenie

Revolut przekroczył w Polsce barierę 5 mln klientów i utrzymuje tempo wzrostu, które pozwala prognozować osiągnięcie 6 mln użytkowników do końca 2026 roku.

Arkadiusz Stando (astnd)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Tylu Polaków korzysta już z Revoluta. Liczby robią wrażenie

Fintech, który w kraju zadebiutował nieco mniej niż dekadę temu, rozwija swoją ofertę i coraz mocniej rywalizuje z tradycyjnymi bankami. Polska jest już czwartym największym rynkiem dla Revolut, po Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii. Łącznie spółka obsługuje 15 mln użytkowników w Europie Środkowo-Wschodniej oraz ponad 60 mln globalnie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wzrost w naszym kraju ma szczególnie dynamiczny charakter – w październiku 2022 roku na platformie zarejestrowanych było 2 mln klientów, rok później 3 mln, a w 2024 roku liczba ta sięgnęła już 4 mln. Obecnie z aplikacji korzysta 5 mln użytkowników, a prognozy wskazują, że bariera 6 mln może zostać przekroczona w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy.

W Polsce Revolut realizuje średnio 69 mln transakcji miesięcznie, a globalnie 1,2 mld. Na koniec 2024 roku depozyty polskich klientów osiągnęły 5,9 mld zł, co oznacza wzrost o 56 proc. rok do roku.

Dynamiczna ekspansja globalna

Revolut, powstały w 2015 roku w Londynie, od początku stawiał na międzynarodowy rozwój. Już rok po założeniu otwarto biuro w Krakowie, które obecnie zatrudnia ponad 1100 osób. Na całym świecie pracuje w firmie ponad 10 tys. pracowników. Europejski Revolut Bank, posiadający licencję bankową, podlega bezpośredniemu nadzorowi Europejskiego Banku Centralnego oraz Banku Litwy. Tylko w Europie usługi Revolut wykorzystuje ponad 46 mln klientów.

Instytucja rozwija także działalność bankową poza kontynentem – uzyskała licencje w Wielkiej Brytanii i Meksyku. W samej Unii Europejskiej funkcjonuje już dziewięć oddziałów Revolut Bank UAB, m.in. w Irlandii, Hiszpanii, Niemczech, Francji, Belgii czy Włoszech.

Nowe produkty i inwestycje Revoluta

Oferta Revolut w Polsce stale się rozszerza. W tym roku użytkownicy zyskali dostęp do rat w karcie kredytowej, giełdy kryptowalut Revolut X, planów inwestycyjnych ETF bez prowizji, a także do możliwości zakupu biletów komunikacji miejskiej w 50 polskich miastach. Dodatkowo klienci mogą handlować ułamkowymi akcjami, złotem, obligacjami czy funduszami ETF.

Z danych spółki wynika, że z platformy inwestycyjnej Revolut korzysta już 595 tys. Polaków, co oznacza 46-procentowy wzrost liczby inwestorów w 2025 roku.

Cel: bank pierwszego wyboru

Revolut aktywnie rozwija także segment kredytowy w Polsce, gdzie umiejscowił swoje regionalne centrum usług kredytowych – Credit Hub. Oferuje kredyty gotówkowe i konsolidacyjne, a także wprowadził możliwość spłaty w ratach bezpośrednio w karcie kredytowej.

"Chcemy rozszerzać nasze portfolio o klasyczne produkty bankowe, jak kredyty hipoteczne, o zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, jak In-app calls, o długoterminowe niskokosztowe produkty inwestycyjne, jak plany inwestycyjne ETF, o usługi łączności, jak karty eSIM i lokalne plany taryfowe, czy o benefity związane ze stylem życia, jak program korzyści RevPoints" – powiedział Tomasz Jarczyk, Head of Credit, Poland & Europe North w Revolut Bank.

Jednym z głównych celów spółki jest zwiększenie liczby klientów traktujących Revolut jako swoje główne konto. W tym celu fintech integruje się z lokalnymi systemami płatności, takimi jak hiszpański Bizum, holenderskie iDEAL i Tikkie, francusko-belgijsko-niemieckie Wero czy polski BLIK. "Naszym celem jest stanie się dla klientów bankiem pierwszego wyboru z pomocą lokalnych oddziałów Revolut Bank w Europie, także w Polsce" – zaznaczył Jarczyk.