Biedronka zwiększa udział w rynku. Sprzedaż idzie coraz lepiej

Polski rynek detaliczny pozostaje wyjątkowo konkurencyjny, a nastroje konsumentów wciąż są ostrożne – ocenia przedstawicielka Jeronimo Martins, właściciela sklepów sieci Biedronka.

Arkadiusz Stando (astnd)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Biedronka zwiększa udział w rynku. Sprzedaż idzie coraz lepiej

Pomimo trudnego otoczenia, Biedronka, należąca do grupy Jeronimo Martins, notuje dalszy wzrost sprzedaży i udziałów rynkowych – poinformowała Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa grupy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Ana Luisa Virginia podczas telekonferencji zwróciła uwagę, że sieć działa w wymagających warunkach rynkowych, przy niskiej inflacji koszyka i wysokich kosztach operacyjnych. Jak podkreśliła, spółka dąży do utrzymania przewagi w zakresie cen. Z danych GfK cytowanych przez grupę wynika, że do sierpnia udział Biedronki w rynku wzrósł o 0,2 pkt proc., a we wrześniu dynamika ta mogła jeszcze przyspieszyć.

Przedstawicielka Jeronimo Martins zaznaczyła, że polscy konsumenci nadal zachowują ostrożność przy zakupach i niechętnie sięgają po droższe produkty spożywcze. W odpowiedzi na ten trend Biedronka koncentruje się na utrzymaniu konkurencyjności cenowej i poprawie efektywności operacyjnej.

Strategia na trudne warunki rynkowe

Grupa poinformowała, że przy niskiej inflacji koszyka, rosnących kosztów wynagrodzeń i słabszej dynamiki spożycia żywności, Biedronka będzie kontynuować działania mające na celu ochronę rentowności. Priorytetem pozostaje sprzedaż, a dodatkowe inicjatywy mają wspierać wzrost wydajności i optymalizację kosztów.

W trzecim kwartale 2025 roku przychody Biedronki wyniosły 6,4 mld euro, co stanowi wzrost o 8 proc. rok do roku. W walucie lokalnej tempo wzrostu wyniosło 7,4 proc. Po dziewięciu miesiącach sprzedaż osiągnęła poziom 18,753 mld euro, rosnąc odpowiednio o 7,4 proc. rok do roku (5,8 proc. w walucie lokalnej).

Sprzedaż porównywalna (LFL) w trzecim kwartale zwiększyła się o 3,6 proc., a po dziewięciu miesiącach o 1,8 proc. EBITDA Biedronki po trzech kwartałach wzrosła do 1,477 mld euro wobec 1,343 mld euro rok wcześniej, a marża operacyjna poprawiła się z 7,7 proc. do 7,9 proc.

Rozwój sieci i inwestycje

Od początku roku sieć otworzyła 111 nowych sklepów i przebudowała 110 lokalizacji. Do końca roku planuje uruchomienie od 130 do 150 nowych placówek netto oraz modernizację około 200 istniejących punktów sprzedaży. W planach znajduje się także otwarcie nowego centrum dystrybucyjnego, które ma wzmocnić zaplecze logistyczne sieci.