Polacy kochają sklepy Ikea. Nie ma żadnych wątpliwości

IKEA Retail Polska zakończyła rok finansowy 2025 z rekordowym wynikiem sprzedaży na poziomie ponad 6,2 mld zł, co oznacza wzrost o około 3% w porównaniu z poprzednim rokiem.

Mateusz Wróbel (Mat1K)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Polacy kochają sklepy Ikea. Nie ma żadnych wątpliwości

Firma przyciągnęła więcej klientów zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online - z oferty IKEA skorzystało ponad 11,1 mln osób w sklepach oraz 3,8 mln w kanałach internetowych. Coraz większą popularnością cieszy się również aplikacja mobilna, która wraz ze stroną IKEA.pl odnotowała łącznie prawie 200 mln odwiedzin. Liczba uczestników programu lojalnościowego IKEA Family wzrosła do 6,7 mln, z czego 730 tys. to nowi użytkownicy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Polacy często kupują rzeczy w IKEA

W minionym roku finansowym IKEA utrzymała stabilny wzrost mimo trudniejszych warunków gospodarczych. Firma konsekwentnie inwestowała w swoich pracowników, przeznaczając 54 mln zł na podwyżki i benefity. Luka płacowa między kobietami a mężczyznami wyniosła zaledwie 1,29%, a rotacja zatrudnienia spadła do 13,9%. Kierownictwo podkreśla, że dobre wyniki są efektem zaangażowania zespołu i spójnego podejścia do rozwoju, które łączy aspekty biznesowe z troską o ludzi.

IKEA rozwija także swoje działania w obszarze zrównoważonego rozwoju. W 2025 roku Polacy oddali do ponownego obiegu prawie 8 tys. produktów, a w dziale "Okazje na Okrągło" sprzedano 1,87 mln przedmiotów z drugiego obiegu. Coraz więcej klientów wybiera też dania roślinne w restauracjach IKEA, które stanowią już 44% sprzedawanych posiłków. W zakresie energetyki odnawialnej firma w Polsce posiada obecnie siedem farm wiatrowych i jeden park solarny, które łącznie wygenerowały 652 GWh energii.

Sieć kontynuuje rozwój w duchu strategii omnichannel, łącząc sprzedaż online i tradycyjną. W minionym roku otwarto cztery nowe Studia Planowania i Zamówień, a w planach są kolejne inwestycje w dostępność usług i efektywność dostaw.