Kupujesz w Żabce a pieniądze nie schodzą z konta. Nadchodzi nowa metoda
Sieć sklepów Żabka przygotowuje się do wprowadzenia nowej usługi płatniczej pod nazwą Żappo. Dzięki tej funkcji klienci będą mogli zrobić zakupy na kwotę do 50 zł i zapłacić za nie dopiero po upływie dwóch tygodni. Informacje o testach tej opcji pojawiły się na początku lipca wśród użytkowników popularnej aplikacji Żappka.

W ramach Żappo każdemu użytkownikowi przysługiwać ma indywidualny limit – obecnie przewiduje się 50 zł na jednorazowe zakupy. Po upływie 14 dni środki te zostaną automatycznie pobrane z karty płatniczej powiązanej z aplikacją. Mechanizm działania jest prosty: klient robi zakupy na kredyt, a po określonym czasie Żappka sama pobiera należność.
Żappo przypomina popularne na rynku usługi płatności odroczonych, jak Allegro Pay, jednak różni się zakresem. W Żabce nie skorzystamy z rozłożenia płatności na raty, a limit jest niższy niż w konkurencyjnych rozwiązaniach. Na ten moment nie potwierdzono, czy każda kategoria produktów – na przykład alkohol, papierosy lub vouchery – będzie dostępna do zakupu w ramach nowej opcji. Wiadomo, że limit zostanie przyznany na określony czas i trzeba go będzie użyć w ciągu 14 dni.



Szczegóły dotyczące Żappo pochodzą z informacji udostępnianych przez administratora popularnej społeczności Żappkawka oraz ze zrzutów ekranu krążących wśród użytkowników aplikacji. To nie pierwszy raz, gdy właśnie z tych źródeł pojawiają się informacje o nowościach w aplikacji – wiele z nich w przeszłości potwierdziło się w oficjalnych komunikatach firmy.
Żappo nieoficjalnie, ale były już podobne zapowiedzi
Choć Żabka nie wydała jeszcze oficjalnego potwierdzenia odnośnie startu Żappo, podobna usługa była już zapowiadana pod koniec 2024 roku. Wówczas chodziło o kartę kredytową z wyższym limitem (1,000 zł), którą można by wykorzystać także poza sklepami Żabki – na wzór karty Allegro Pay.
Rosnąca popularność płatności odroczonych potwierdzają dane Biura Informacji Kredytowej. W pierwszym półroczu 2025 roku Polacy zrealizowali aż 130 mln transakcji BNPL (buy now, pay later) na łączną kwotę 6,3 mld zł. Z tej formy płatności korzysta już 1,48 mln osób. Co ciekawe, zakupy powyżej 1,000 zł to tylko 1,7 proc. wszystkich operacji w tym segmencie, ale generują aż 15,7 proc. wartości rynku.