Startuje By The People. To nowa agencja z innowacyjnym modelem marketingu
Marketing zmienia się szybciej niż kiedykolwiek, a klienci potrzebują partnerów, którzy wytrzymają długi dystans. By The People Group to nowy powerhouse – grupa zbudowana na ludziach, ich talencie i wspólnych ambicjach, gotowa inspirować, ale przede wszystkim prowadzić marki w przyszłość.

Proces tworzenia grupy trwał ponad dwa lata. Obejmował akwizycje, integrację kapitałową i osobową, a także wdrożenie standaryzacji procesów, automatyzacji i narzędzi strategicznych. To fundament, który odróżnia BTP od doraźnych mariaży logotypów. BTP to model all-in-one, ale z zachowaniem silnych specjalizacji i autonomii poszczególnych podmiotów.
Marketing to ludzie – ich talent, wizja i odwaga. Dlatego By The People czerpie siłę z różnorodności zespołów i kompetencji. By The People nie działa w klasycznym modelu spółek zależnych. Powerhouse tworzą założyciele i pomysłodawcy, którzy są udziałowcami części firm w grupie, a jednocześnie działają jako doświadczeni eksperci i specjaliści. To oni dbają o spójność wizji i jej wdrożenie. Taki model daje wspólną odpowiedzialność i stabilność w długim okresie – nawet przy zróżnicowanej strukturze udziałowej.



"Powerhouse to przede wszystkim synergia talentów, procesów i wizji. Moc płynie w każdą stronę – od dużych struktur strategicznych po mniejsze, kreatywne podmioty. Dzięki temu wzrost obrotów spółek włączonych do grupy w niektórych przypadkach sięga nawet 200 proc. rok do roku" – podkreśla Anna Ślosorz, współzalożycielka BTP Group oraz CCO Enyo.
W BTP strategicznie utrzymywana jest różnorodność wielkościowa podmiotów. Duże jednostki obsługują klientów, którzy oczekują procesów gwarantujących jakość i stabilność w długiej perspektywie. Mniejsze wyróżnia zwinność, kreatywność i szybkość działania. Dzięki temu BTP skutecznie wspiera zarówno globalnych gigantów, jak i niszowe marki wymagające indywidualnego podejścia.
Dziś BTP to ponad 150 osób. Grupa obsługuje blisko 30 klientów i realizuje ponad 500 projektów rocznie w Polsce oraz na rynkach międzynarodowych. Korzysta z własnych struktur w Hiszpanii, partnerskich agencji oraz sieci zrzeszonej (np. United Partners).
"W portfolio grupy są zarówno globalne marki, jak i lokalni gracze. Specjalizacje obejmują m.in. branżę beauty, modę, FMCG, elektronikę użytkową, produkty dziecięce, technologię, gaming, motoryzację i sztukę. To najlepszy dowód, że prawdziwa siła tkwi w grze zespołowej" – mówi Kacper Osiecki, pomysłodawca BTP.
BTP zapewnia wszystkim członkom dostęp do narzędzi i rozwiązań trudno dostępnych dla większości małych agencji, m.in. do ekosystemów AI, wsparcia analitycznego i strategicznego. Grupa optymalizuje wspólne procesy, ma potencjał do przyciągania ekspertów branżowych, a jednocześnie pielęgnuje specjalizację i autonomię każdej agencji – tak, by „power” i korzyści płynęły w obie strony.
"Tylko w tym roku co trzecią złotówkę z zysku przeznaczyliśmy na rozwój technologii zwiększających potencjał kreatywny i operacyjny zespołów. To więcej niż roczny przychód 80 proc. agencji marketingowych w Polsce" – dodaje Kacper Osiecki, pomysłodawca BTP.
"Już dawno zrozumieliśmy, że klienci nie szukają kolejnej agencji. Korzystne jest posiadanie partnera, z którym można wygrywać dziś, ale także za pięć czy dziesięć lat. Agencje często odpadają w tym biegu, bo nie potrafią działać długodystansowo. My od samego początku mamy jasną wizję: być partnerem, który wnosi realną wartość opartą na wspólnym doświadczeniu i nieustannie zaskakiwać kreatywnością" – dodaje Anna Ślosorz, współzałożycielka BTP oraz CCO Enyo.