Dobre wieści dla podróżujących. 51 mln na sezon 2025/2026

Grupa eSky podniosła wartość gwarancji ubezpieczeniowej dla podróżujących w formule Lot+Hotel do 51 mln zł. 

Sebastian Barysz
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Dobre wieści dla podróżujących. 51 mln na sezon 2025/2026

Nowe zabezpieczenie obejmuje wszystkie rezerwacje od 7 września 2025 do 6 września 2026 roku. Wspomniane 51 mln to w praktyce o ponad 20 proc. wyższa gwarancja niż w ubiegłym sezonie. To efekt gwałtownego wzrostu popularności dynamicznych pakietów Wakacje i City Break oraz rosnącej liczby klientów korzystających z elastycznej oferty biura.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nowa gwarancja została udzielona przez towarzystwo ERGO Hestia i dotyczy całej oferty pakietowej obejmującej przelot i nocleg rezerwowane w określonym terminie. Decyzja Grupy eSky jest odpowiedzią na obserwowany w ostatnich latach skokowy wzrost zainteresowania wyjazdami w modelu Lot+Hotel.

Coraz więcej klientów

Spółka przyznaje, że potrzeba zwiększenia gwarancji wynika wprost z popytu, który rośnie szybciej, niż zakładano. W 2024 roku tylko w Polsce przychody z pakietów podróżnych były wyższe aż o 278 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Co więcej, w pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku sprzedaż w tym segmencie osiągnęła już 128 proc. całego ubiegłorocznego wolumenu.

Grupa zakłada, że w 2025 roku przychody z pakietów wakacyjnych sięgną miliarda złotych, a liczba obsłużonych klientów wyniesie około 300 tys. Plany na rok 2026 obejmują dalsze dwucyfrowe wzrosty, oparte nie tylko na rozbudowie siatki połączeń i dodawaniu nowych hoteli, ale również na pełnym wykorzystaniu potencjału najlepiej rozpoznawalnej w Europie marki turystycznej w portfolio eSky – Thomas Cook.

Rozwój technologii

Rozwój oferty Lot+Hotel wspierają nowoczesne narzędzia technologiczne. Dzięki systemowi NDC (New Distribution Capability) eSky może bezpośrednio korzystać z ofert przewoźników lotniczych, a następnie łączyć je z bazą hoteli w konkurencyjne cenowo pakiety. Ważnym elementem ekspansji są również strategiczne partnerstwa z liniami obsługującymi połączenia długodystansowe oraz współpraca z zagranicznymi obiektami noclegowymi.

Wzrost sumy gwarancyjnej do 51 mln zł to bezpośredni efekt naszego dynamicznego rozwoju i dowód na sukces trwającej transformacji eSky w internetowe biuro podróży. Sercem tej zmiany są nasze pakiety dynamiczne Wakacje i City Break, które stanowią odpowiedź na oczekiwania nowoczesnych podróżników. Dajemy im to, czego nie oferują klasyczne wczasy czarterowe: pełną elastyczność, nieograniczony wybór nietuzinkowych kierunków oraz dostęp do ogromnej bazy hoteli, a wszystko to przy zachowaniu gwarancji bezpieczeństwa i wielu form płatności w ramach jednego prostego procesu rezerwacyjnego. Co więcej, dzięki podziałowi na konkretne typy wyjazdów, takie jak Wakacje czy City Break, nasza oferta jest odporna na sezonowość i zapewnia ciągłość działania przez cały rok. Obserwujemy przy tym wyraźny trend: nasi klienci, którzy kiedyś kupowali tylko bilety lotnicze, teraz coraz częściej w jednej transakcji łączą lot z hotelem, uzupełniając podróż o usługi dodatkowe, takie jak transfer, fast track na lotnisku, parking czy wynajem samochodu.

Jarosław Grabczak, Head of Commercial Product z eSky.pl