Biorą się za downsizing. Milka odpowie za swoje praktyki
Niemieccy konsumenci biorą się za tak zwany downsizing, czyli intencjonalne zmniejszaniem ilości lub wagi produktu przy zachowaniu tej samej ceny. Niemieckie Stowarzyszenie Konsumentów pozwało koncern Mondelez.

Downsizing staje się coraz częściej spotykaną praktyką, niestety również w Polsce. Ku zaskoczeniu konsumentów, niektóre produkty otrzymały zmniejszoną gramaturę, ale zachował stare ceny. Tymczasem Niemcy zaczynają robić coś z tą kontrowersyjną praktyką.
Milka pozwana
Portal RetailDetail.eu informuje, że Niemieckie Stowarzyszenie Konsumentów wniosło pozew przeciwko koncernowi Mondelez, czyli właścicielowi takich marek jak Jacobs czy Milka. I właśnie produkty tej drugiej marki – mimo że słodkie w smaku – przelały czarę goryczy.



Organizacja zarzuca koncernowi, że konsumenci nie zostali odpowiednio poinformowani o zmianie gramatury czekolad ze 100 do 90 gramów. Tabliczka czekolady stała się w praktyce cieńsza o milimetr, a sam wygląd opakowania oraz wygląd tabliczki nie uległ zmianie. Klienci byli więc przekonani, że kupują “normalny”, stugramowy produkt.
Producent nie widzi problemu
Nowa waga, czyli 90 gramów, w rzeczywistości widnieje na opakowaniu, ale podano ją drobnym drukiem. Co na to producent Milki? Otóż jego zdaniem waga podana jest wyraźnie na opakowaniu produktu. Co więcej, zmiana została ogłoszona w mediach społecznościowych.
Jednak nie wszystkie komunikaty publikowane w mediach społecznościowych docierają do konsumentów. Dlatego organizacja chce zmian w prawie, w myśl których producenci będą zobowiązani do umieszczania informacji o zmianie gramatury przez okres co najmniej sześciu miesięcy przed wprowadzeniem nowej wersji produktu do sprzedaży.