Wyniki finansowe Dino pokazują siłę firmy. Inwestorzy są innego zdania

Akcje Dino Polska mocno traciły na wartości po publikacji wyników finansowych za trzeci kwartał 2025 roku.

Mateusz Wróbel (Mat1K)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Wyniki finansowe Dino pokazują siłę firmy. Inwestorzy są innego zdania

Na początku piątkowej sesji notowania spółki spadły nawet o 9%, by w kolejnych godzinach ograniczyć straty do około 6,5%. Mimo solidnych wyników finansowych, inwestorzy zareagowali negatywnie na niższy od oczekiwań zysk netto oraz wyższe koszty działalności operacyjnej.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zysk, ale za niski dla inwestorów

Z opublikowanego raportu wynika, że przychody Grupy Dino wzrosły o 14,9% rok do roku i wyniosły 24,7 mld zł. W samym trzecim kwartale sprzedaż sięgnęła 8,76 mld zł, co oznacza wzrost o 15,2% względem 2024 roku, choć analitycy spodziewali się wyniku bliższego 9 mld zł. Sprzedaż w sklepach działających dłużej niż rok wzrosła o 4,4%. Sieć uruchomiła w tym czasie 98 nowych marketów, a łączna liczba sklepów z czerwonym logo sięgnęła 2933.

Wzrost skali działalności pociągnął za sobą większe koszty. W trzecim kwartale wydatki operacyjne Dino Polska sięgnęły 8,13 mld zł, co oznacza wzrost o 15,5% rok do roku. Największy udział w kosztach miały towary, materiały i rosnące wynagrodzenia pracowników. Sama liczba zatrudnionych w grupie przekroczyła 54 tys. osób. Spółka kontynuuje jednak intensywne inwestycje, a w samym trzecim kwartale wydała na rozwój sieci i zaplecza logistycznego 533 mln zł, gdzie od początku roku na te kwestie poszło ponad 1,58 mld zł.

Zarząd Dino zapowiada, że w całym 2025 roku nakłady inwestycyjne mogą sięgnąć 2 mld zł. Sieć chce dalej rozwijać infrastrukturę i zwiększać udział energii odnawialnej w swojej działalności - już 95% sklepów wyposażonych jest w panele fotowoltaiczne. Mimo chwilowej nerwowości inwestorów, Dino utrzymuje pozycję jednej z najszybciej rozwijających się sieci handlowych w Polsce.