Polski gigant gamingowy pnie się w górę. Masa projektów i wyniki powyżej oczekiwań

CD Projekt przedstawił wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2025 r., które ponownie okazały się lepsze od prognoz analityków.

Mateusz Wróbel (Mat1K)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Polski gigant gamingowy pnie się w górę. Masa projektów i wyniki powyżej oczekiwań

Skonsolidowane przychody spółki wyniosły 443 mln zł, a zysk netto sięgnął 155 mln zł. W samym II kwartale zysk netto sięgnął 69 mln zł, przebijając konsensus rynkowy o blisko 8 proc. Szczególnie pozytywnie zaskoczył poziom zysku operacyjnego (EBIT), który wyniósł 72,4 mln zł wobec oczekiwanych 57,2 mln zł.

Dalsza część tekstu pod wideo

Sprzedaż napędzał Cyberpunk 2077

Polski gigant gamingowy pnie się w górę. Masa projektów i wyniki powyżej oczekiwań

Największym motorem sprzedaży pozostaje Cyberpunk 2077 wraz z dodatkiem Widmo Wolności. Gra, mimo blisko pięciu lat obecności na rynku, wciąż generuje znaczące przychody, a jej ostatnie premiery na nowe platformy, w tym konsolę Nintendo Switch 2 oraz komputery Mac z Apple Silicon, dodatkowo zwiększyły zainteresowanie tytułem. Według szacunków, tylko w pierwszej połowie roku sprzedaż Cyberpunka odpowiadała za ponad połowę przychodów grupy. Wciąż dobrze sprzedaje się także Wiedźmin 3: Dziki Gon, który od premiery w 2015 r. rozszedł się już w ponad 60 mln egzemplarzy.

Dalekosiężne plany

Równocześnie spółka zwiększa nakłady na rozwój nowych projektów, bowiem w pierwszym półroczu przeznaczyła na ten cel ponad 240 mln zł. Największe środki trafiły na prace nad Wiedźminem 4, Cyberpunkiem 2 oraz projektami Syriusz i Hadar. W czerwcu CD Projekt zaprezentował także demo technologiczne nowego Wiedźmina, przygotowane we współpracy z Epic Games w oparciu o silnik Unreal Engine 5, podkreślając swoje ambicje w zakresie innowacyjności i immersyjności tworzonych światów.

Firma podkreśla również, że jej strategia zakłada szeroką dostępność flagowych marek, nie tylko w formie gier. Cyberpunkowe uniwersum doczeka się kolejnej odsłony anime Cyberpunk: Edgerunners, przygotowywanej wspólnie z japońskim studiem TRIGGER.

CD Projekt, w odróżnieniu od wielu konkurentów ograniczających zatrudnienie, stale się rozwija. Już dziś w spółce pracuje już blisko 1250 osób, a nad samym Wiedźminem 4 czuwa ponad 440 deweloperów.