Carrefour wycofał niebezpieczny sprzęt z oferty. "Ryzyko porażenia prądem"
Carrefour zdecydował o natychmiastowym wycofaniu ze sprzedaży jednego z modeli czajników elektrycznych po stwierdzeniu poważnych nieprawidłowości w zakresie bezpieczeństwa.
Badania wykazały, że korzystanie z urządzenia może wiązać się z ryzykiem porażenia prądem. Sieć apeluje do klientów o zaprzestanie użytkowania produktu i jego zwrot do sklepu. Decyzja o wycofaniu czajnika została podjęta w związku z trwającym postępowaniem prowadzonym przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jak przekazano w komunikacie, czajnik elektryczny BLUESKY model BWK 17S-24 nie spełnia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z 2 czerwca 2016 r. dotyczącym bezpieczeństwa sprzętu elektrycznego. Oznacza to, że urządzenie nie realizuje wszystkich obowiązujących norm ochrony użytkownika przed porażeniem prądem.
Przeprowadzone testy wykazały, że po polaniu wodą elementu wtyku w podstawie czajnika pojawiał się stały przepływ prądu przekraczający dopuszczalne wartości. Dodatkowo styki złącza wtyczkowego nie zdały próby naprężenia, czyli testu wielokrotnego odstawiania urządzenia na podstawę. Stwierdzono też brak wyłącznika termicznego w nasadce, co stanowi kolejne odstępstwo od wymogów bezpieczeństwa. W komunikacie podkreślono, że "powyższe niezgodności stwarzają ryzyko porażenia prądem elektrycznym użytkownika".
Szczegóły wycofanego czajnika
Informacja o wycofaniu została opublikowana na stronie internetowej sieci Carrefour i dotyczy ściśle określonego modelu.
- Nazwa produktu: czajnik elektryczny BLUESKY
- Model: BWK 17S-24
- Dystrybutor: Carrefour Polska Sp. z o.o.
- Kod kreskowy: 3616957605884
Zasady zwrotu i kontakt z siecią
Klienci, którzy mają w domu czajnik elektryczny BLUESKY o wskazanym kodzie kreskowym, proszeni są o natychmiastowe zaprzestanie jego używania. Urządzenie należy zwrócić w dowolnym sklepie Carrefour. Zgodnie z przekazanymi informacjami, po oddaniu produktu konsumenci otrzymają zwrot pieniędzy.
Sieć udostępniła również kanały kontaktu dla osób, które chcą uzyskać dodatkowe wyjaśnienia w sprawie wycofanego czajnika. Pytania można kierować telefonicznie pod numerami 801 200 000 oraz (22) 899 89 98. Carrefour umożliwia także kontakt mailowy – wiadomości należy wysyłać na adres [email protected].