Ambitne plany Bricomarché. 400 sklepów do 2030 roku
Bricomarché (Grupa Muszkieterów) po 25 latach w Polsce zapowiada dalszą ekspansję. Do 2030 r. Bricomarché chce podwoić obroty, osiągnąć 20 proc. udziału w rynku “dom i ogród” oraz rozbudować sieć do 400 sklepów.

Bricomarché od 2000 roku rozwinęło się z lokalnej inicjatywy w Żarach w ogólnopolską sieć 221 sklepów prowadzonych przez 260 przedsiębiorców. Kluczowe momenty to m.in. otwarcie siedziby i centrum dystrybucyjnego w Swadzimiu (2015), drugiego magazynu w Sosnowcu (2022), 150. sklepu we Wrocławiu (2018) oraz 200. w Świebodzinie (2024).
25 lat na rynku
Obroty Bricomarché w 2005 roku, czyli po pięciu latach działalności, wynosiły 300 milionów złotych, by w 2025 roku osiągnąć prognozowany pułap 4,5 miliarda złotych. To najlepszy dowód na siłę naszego modelu franczyzowego i determinację właścicieli sklepów. Ale to dopiero początek. W 2028 roku planujemy przekroczyć poziom 5,8 miliarda złotych i przygotowujemy sieć do kolejnego etapu rozwoju, który obejmuje ambitne inwestycje w logistykę, technologie i nowe formaty.
Do 2030 roku Bricomarché planuje rozbudowę sieci do 400 sklepów, opierając rozwój na lokalnych przedsiębiorcach. Obecnie działa 260 właścicieli (120 kobiet i 140 mężczyzn), z czego 29% prowadzi więcej niż jedną placówkę, a 10% to drugie pokolenie w biznesie.



Przeciętny przedsiębiorca ma 51 lat i 14-letni staż w sieci, co świadczy o stabilności modelu. Aż 65% angażuje się w prace nad strategią w centrali, dzięki czemu mają realny wpływ na kierunki rozwoju całej Grupy Muszkieterów.
Rozwój logistyki oraz IT
Bricomarché rozwija zaplecze, by obsłużyć 400 sklepów: powstaną trzy centra dystrybucyjne i osiem składów, z uruchomieniem magazynu w Modlinie w IV kwartale oraz planem powiększenia powierzchni na Śląsku w 2027 r.; dziś działa 6 składów, a dwa kolejne mają ruszyć w ciągu 2 lat.
Równolegle z rozbudową logistyki prowadzona jest największą dotąd modernizację IT: wymienia sieć na SD-WAN i nowe Wi‑Fi, wdraża SAP w sklepach oraz rozwija rozwiązania AI do automatyzacji zamówień i lepszej reakcji na popyt; na początku przyszłego roku ruszy pilotaż AI do optymalizacji cen – najpierw w centrali, potem testowo w ośmiu sklepach.
Technologia jest dziś jednym z kluczowych motorów wzrostu. Inwestujemy w rozwiązania cyfrowe, aby usprawniać procesy wewnętrzne i jednocześnie zapewniać klientom coraz lepsze doświadczenia zakupowe. Rozwiązania omnichannelowe, takie jak aplikacja mobilna, generująca już ponad 20 proc. sprzedaży online, Bricomaty umożliwiające odbiór zamówień 24/7 czy usługa click & collect dostępna we wszystkich sklepach, stają się standardem w naszej sieci.
E-commerce pozostaje silnym filarem wzrostu: sprzedaż online wzrosła o 391% w latach 2020–2024, a do końca sierpnia 2025 r. była wyższa o ponad 25% rok do roku.